تاثیر رژیم غذایی بر بیماری شایع پسوریازیس:

پسوریازیس،یک بیماری خودایمنی است که پوست خشک،خارش دار و پوسته پوسته از نشانه های بارز این بیماری است. coque iphone xr رژیم غذایی به بهبود علائم ناشی از پسوریازیس کمک زیادی می کند:

۱-گلوتن:

رژیم و پسوریازیس مشخص شده است که افراد مبتلا به پسوریازیس علائم حساسیت به گلوتن را افزایش می دهند.پس قطع مصرف مواد غذایی گلوتن دار(گندم،جو ، چاودار،انواع پاستا و……)باعث بهبود علائم می شود.

۲-مواد غذایی ضد التهاب:

مصرف منابع غذایی حاوی امگا۳ باعث کاهش التهاب می شود.در مطالعه ای ۴۶ نفر از افرادی که مبتلا به پسوریازیس و چاقی بودند برای مدت ۳ الی ۶ ماه تحت رژیم حاوی امگا۳ بودند و بعد از این مدت بسیاری از علائم پسوریازیس بهبود یافته بود. custodia samsung مواد غذایی که اثر ضد التهاب دارند:ماهی های چرب مثل سالمون و ساردین،میوه و سبزی،مغزیجات و دانه ها،لوبیا ها و فیبر

۳-آنتی اکسیدان ها:

رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدانها باعث کاهش استرس اکسیداتیو و کاهش التهابات میشود.ویتامین های A،C وE و همچنین مینرال هایی مثل آهن،مس،منگنز،روی و سلنیوم نقش آنتی اکسیدانی دارند. custodia iphone مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان:اسفناج،دانه ها،مغزیجات،دارچین،نعناع و….. custodia cover samsung

۴-ویتامین D:

بهترین روش دریافت ،تابش مستقیم نور آفتاب به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بدن می باشد. منابع حاوی ویتامین دی:ماهی های چرب،شیر،ماست و تخم مرغ

۵-کاهش وزن:

دانشمندان دریافته اند که به ازای هر واحد افزایش BMI بدن،۹% بیشتر احتمال بروز علائم پسوریازیس وجود دارد.

۶-فعالیت بدنی

۷-دوری از استرس:

استرس می تواند نشانه های پسوریازیس را بدتر کند.فعالیت بدنی منظم و رژیم غذایی سالم می تواند باعث کاهش سطح استرس بدن شود. coque samsung j3 یکی از متداول ترین موارد ایجاد شده در بروز پسوریازیس،مصرف گیاهان حاوی سلانین((Solanine است که بر هضم انسان اثر میگذارد و ممکنه باعث التهاب شود.